26.7.08

American History x

Μαθήματα αμερικανικής ιστορίας
.
2008-07-27, 23:00, Alfa
.
.
Έτος Παραγωγής: 1998
Διάρκεια: 119 λεπτά
Σκηνοθεσία: Tony Kaye
Παραγωγή: Αμερικανική
Παίζουν: Edward Norton (Derek Vinyard), Edward Furlong (Danny Vinyard), Beverly D'Angelo (Doris Vinyard), Avery Brooks (Dr. Bob Sweeney), Ethan Suplee (Seth Ryan), Fairuza Balk (Stacey), Elliott Gould (Murray), William Russ (Dennis Vinyard), Joseph Cortese (Rasmussen (as Joe Cortese))
Σενάριο: David McKenna
.
Υπόθεση: O Nτερεκ ( Εdward Norton ) ένας νεοναζί, σκοτώνει βάναυσα δυο μαύρους που αποπειράθηκαν να κλέψουν το αυτοκίνητο του. Καταδικασμένος στη φυλακή, ανακαλύπτει το λάθος δρόμο που έχει πάρει και ότι το μίσος δεν είναι λύση. Όταν αποφυλακίζεται προσπαθεί να βοηθήσει τον αδερφό του, ( Edward Furlong ) που ακολουθεί τα ίδια βήματα με αυτό και μάλιστα πιο φανατικά.
.
Ο σκηνοθέτης Tony Kaye μας δίνει μια από τις καλύτερες ταινίες, κοινωνικοπολιτικού και αντιρατσιστικού περιεχομένου των τελευταίων χρόνων. Παρά τις οποίες αφέλειες του σεναρίου, καταφέρνει με την αμεσότητα και την διεισδυτικότητα των εικόνων, να μιλήσει για θύματα και θύτες στην αμερικανική κοινωνία. Απομακρυσμένη από κάθε μελοδραματισμό και με ρεαλιστική απεικόνιση τις βίας η ταινία είναι μια πληγή για την Αμερική και τη δράση των νεοναζί στους κόλπους της. Σοκαρισμένοι, προβληματισμένοι, βλέπουμε ακραίες πολιτικές απόψεις να εκμεταλλεύονται τον ανθρώπινο πόνο, την άγνοια, να εισβάλουν μέσα στις οικογένειες και όταν αποτυγχάνουν να φεύγουν αφήνοντας πίσω τους καταστροφή και μίσος. Φοβερή ερμηνεία από τον Εdward Norton, γεμίζει την ταινία με το ταλέντο του, και κερδίσει μια υποψηφιότητα για Όσκαρ. Δίπλα του ισάξιος ερμηνευτικά στέκεται ο Edward Furlong. Ο Tony Kaye σκηνοθετώντας τη πρώτη του ταινία, μας δείχνει πως μέσα από ένα οικογενειακό δράμα, αν έχεις τόλμη και οξυδέρκεια, μπορείς να κανείς ταινίες που προβληματίζουν το θεατή.
.
Trivia: Στην ταινία ακούγεται 204 φορές η λέξη fuck.
Πηγή:
.::GreekTVsubS

3 σχόλια:

BlaCk piTt είπε...

Αυτός ο Νορτον πολύ μου αρέσει, αλλά δεν έτυχε να δω την ταινία. Φαίνεται αρκετά καλή. Θα την ψάξω!

sofia είπε...

Όντως, καλός είναι. Θα υπάρχει σίγουρα η ταινία σε dvd-club. Όμως επειδή, φίλε μου Pitt (Πέτρος έτσι;), έκανα μια βόλτα, απ' τα λημέρια σου και σε βρίσκω αρκετά down, θα σου προτείνω κάτι πιο χαλαρό...
...
...
...
Ψάχνω που λες κωμωδία να σου προτείνω και δεν βρίσκω!
Συμπέρασμα: δε μ΄αρέσουν οι κωμωδίες...Ξεχνώ μου φαίνεται πόσες φορές έφυγα απογοητευμένη και θυμωμένη από τον κινηματογράφο (ειδικά μετά από νεο-ελληνική κωμωδία) με μια υπόσχεση στον εαυτό μου: ΝΑ ΜΗΝ ΞΑΝΑΞΟΔΕΨΩ ΛΕΠΤΟ!
Αχ, αντί να σε βοηθήσω θα σε κάνω χειρότερα και θα πέσω κι εγώ μου φαίνεται!
Αλλάζω στρατηγική επομένως.
Δες ταινίες που σου αρέσουν, ή που από την περιγραφή-τον τίτλο- μια τους εικόνα, σε υποψιάζουν για κάτι καλό. Σε έσχατη λύση ξαναδές τα favourite σου. Εγώ πάντως αυτό κάνω.

Υ.Γ. Και αν έχεις να μου προτείνεις καμιά κωμωδία (μήπως και αναθεωρήσω), πολύ ευχαρίστως. Φλκ

BlaCk piTt είπε...

Ούτε και εγώ τα πάω καλά με τις κωμωδίες. Βλέπω αρκετές που υπόσχονται γέλιο μέχρι δακρύων και στο τέλος κλαίω από τη συγκίνηση. Θα σου προτείνω μια άλλη φορα ταινίες γιατί τώρα δεν έχω το χρόνο. Είμαι λάτρης του κινηματογράφου. Ξέρω θα έπρεπε να ασχοληθώ και με άλλους κινηματογράφους εκτός από τον αμερικάνικο αλλά βαριέμαι να κατεβάζω ταινίες και καταφεύγω στα ετοιματζίδικα του DVDαδικου!